Reklamačný poriadok

12 min. čítania
Jednoduchý postup na vybavenie reklamácie

Reklamáciu môžete vybaviť rýchlo a jednoducho cez náš reklamačný formulár, ktorý nájdete TU alebo vo svojom konte v sekcii Reklamácie.

V prípade potreby nás neváhajte kontaktovať aj prostredníctvom nášho Klientskeho centra:

  • Západné Slovensko (Most pri Bratislave): +421 908 70 60 50
  • Stredné a východné Slovensko (Poprad): +421 908 70 60 40

Reklamačný poriadok – vytýkacie konanie stanovuje postup Spotrebiteľa a spoločnosti LUNYS, s.r.o. (ďalej len ,,Obchodník‘‘) v prípade, že napriek všetkému úsiliu Obchodníka o zachovanie kvality ponúkaných Tovarov vznikne na strane Spotrebiteľa oprávnený dôvod na vytknutie Vady. Reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar zakúpený cez e-shop, ktorý je dostupný na webovej stránke www.lunys.sk

Kupujúci ( ďalej len ako ,,Spotrebiteľ‘‘) berie na vedomie, že uvedené pravidlá reklamácie vád (na účel zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov s účinnosťou od 01.07.2024 sa rozumie ,,vytknutie vady výrobku‘/tovaru‘) sa týkajú výlučne Tovaru a extra služby  – dovoz ovocia, zeleniny a potravín pre domácnosti.

  1. Všeobecné ustanovenia
  • Tento reklamačný poriadok je vypracovaný v súlade so Zákonom č. 513/1991 Z.z. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov, Zákonom č. 40/1964 Z.z. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov a Zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa v platnom znení.
  1. Práva a povinnosti zmluvných strán

Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom vytknutia vady  sa riadia príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi.

  • Spôsob uplatnenia reklamácie a miesto jej uplatnenia

Právo uplatniť vytknutie vady Reklamáciou je oprávnený uplatniť Spotrebiteľ u Obchodníka, na adrese LUNYS, s.r.o., Hlavná 4512/96, 059 51 Poprad, alebo formou reklamačného formuláru, alebo telefonicky ak sa s Obchodníkom nedohodne inak. Reklamačný formulár je dostupný v detaile každej objednávky, rovnako aj v sekcii Často kladené otázky a v päte emailu potvrdzujúceho prijatie objednávky.

  1. Rozsah uplatnenia reklamačného poriadku

Ustanovenia tohto článku (ďalej len ako „Reklamačný poriadok“) sa vzťahujú výlučne na Kupujúcich – fyzické osoby (ďalej len ako „Spotrebiteľ“) a primerane sa vzťahujú aj na Právnické osoby.

  1. Reklamácia
  2. Ak sa u zakúpeného Tovaru pre rozpor s objednávkou vyskytne akákoľvek vada (čo do množstva, kvality, hmotnosti alebo akejkoľvek inej vlastnosti predaného Tovaru (spoločne ďalej len ako „Vada“), je Spotrebiteľ oprávnený písomne Vadu u Obchodníka vytknúť (ďalej aj ako „Reklamácia“).
  3. Pre správnu identifikáciu Tovaru, ku ktorému sa reklamácia vzťahuje, je Spotrebiteľ povinný uviesť v reklamačnom formulári meno/priezvisko, email, číslo objednávky, ktorej súčasťou bol reklamovaný Tovar, presnú a jednoznačnú identifikáciu Tovaru, ktorý je predmetom Reklamácie, detailný popis Vady Tovaru a nahratie obrázku, na ktorom je viditeľná Vada Tovaru. Po odoslaní reklamačného formulára bude Obchodník kontaktovať Spotrebiteľa ohľadom postupu uplatnenia reklamácie.
  4. Spolu s Reklamáciou je Spotrebiteľ povinný predložiť Doklad o kúpe Tovaru spolu so záručným listom, ak bol na Tovar vystavený.
  5. Ak Reklamácia nespĺňa všetky podmienky riadne uplatnenej Reklamácie, Obchodník kontaktuje Spotrebiteľa ( osobne, telefonicky, emailom) za účelom doplnenia Reklamácie.
  6. Obchodník po prijatí riadne uplatnenej a preukázanej Reklamácie Spotrebiteľovi poskytne doklad o vytknutí vady produktu, v ktorom určí primeranú lehotu na vybavenie Reklamácie, nie dlhšej ako 30 dní. Po jej vybavení dá Obchodník Spotrebiteľovi doklad o vybavení reklamácie iba v prípade, ak Reklamáciu zamietol. V doklade Obchodník uvedie dôvod zamietnutia Reklamácie.
  7. Reklamácia Tovaru nemá odkladný účinok na splatnosť Kúpnej ceny.
  8. Zodpovednosť za vady Tovaru
  9. Obchodník zodpovedá za Vady, ktoré má predaný Tovar v čase jeho dodania Spotrebiteľovi. Pri použitom Tovare Obchodník nezodpovedá za Vady Tovaru vzniknuté jeho použitím alebo opotrebením. Pri Tovare predávanom za nižšiu Kúpnu cenu Obchodník nezodpovedá za Vadu Tovaru, pre ktorú bola dojednaná nižšia Kúpna cena.
  10. Ak Tovar vykazuje zjavné chyby, t.j. najmä ak je Tovar Spotrebiteľovi predaný v poškodenom transportnom obale, vizuálne je poškodený, alebo v stave, ktorý nezodpovedá nárokom na kvalitu, respektíve jeho obsah, je Spotrebiteľ oprávnený Tovar neprevziať. V takom prípade zostáva zachovaný nárok Spotrebiteľa na poskytnutie riadneho plnenia Obchodníka alebo na vrátenie kúpnej ceny podľa zvolenia Spotrebiteľa.
  11. Obchodník zodpovedá za Vady Tovaru, ktoré sa vyskytnú po prevzatí Tovaru Spotrebiteľom v záručnej dobe (ďalej len ako „Záručná doba“). Pri Tovare potravinárskeho charakteru sa Záručnou dobou na účely Reklamačného poriadku rozumie dátum spotreby alebo dátum minimálnej trvanlivosti Tovaru. Záručná doba Tovaru, ktorý nemá charakter potravinárskych výrobkov, je 24 mesiacov. Ak je na predávanom Tovare, jeho obale alebo na pripojenom návode vyznačená lehota na použitie, Záručná doba sa neskončí pred uplynutím tejto lehoty.
  12. Počas Záručnej doby má Spotrebiteľ právo na bezplatné odstránenie Vady po predložení tovaru vrátane príslušenstva, dokumentácie a návodu oprávnenému zástupcovi Obchodníka, záručným listom a dokladom o zaplatení. Ak tovar vykazuje vady, Spotrebiteľ má právo uplatniť Reklamáciu u Obchodníka tak, že písomné uplatnenie reklamácie doručí Obchodníkovi na poštovú adresu prípadne ho odošle elektronicky e-mailom alebo formou reklamačného formuláru. Reklamačný formulár je dostupný v detaile každej objednávky, rovnako aj v sekcii Často kladené otázky a v päte emailu potvrdzujúceho prijatie objednávky. Pre správnu identifikáciu tovaru, ku ktorému sa reklamácia vzťahuje, je Spotrebiteľ povinný uviesť v reklamačnom formulári číslo objednávky, ktorej súčasťou bol reklamovaný Tovar, presnú a jednoznačnú identifikáciu Tovaru, ktorý je predmetom Reklamácie, detailný popis Vady Tovaru a nahratie obrázku, na ktorom je viditeľná Vada Tovaru. Po odoslaní reklamačného formulára bude Obchodník kontaktovať Spotrebiteľa ohľadom postupu uplatnenia reklamácie.
  13. Ak má Tovar (potraviny, alkoholické a nealkoholické výrobky) na obale vyznačený dátum spotreby alebo dátum minimálnej trvanlivosti, práva za vytknutie vady pri tomto druhu Tovaru, musí Spotrebiteľ uplatniť bezodkladne, najneskôr do uplynutia tohto dátumu spotreby alebo minimálnej trvanlivosti u Obchodníka. Pri veciach, ktoré sa rýchlo kazia, musia byť práva za vytknutie vady uplatnené najneskôr deň nasledujúci po prevzatí objednávky Spotrebiteľom, inak práva zaniknú.
  14. Obchodník nezodpovedá za Vady Tovaru, ak Spotrebiteľ spôsobil Vadu Tovaru sám ( napr. v dôsledku nesprávneho skladovania Tovaru), Spotrebiteľ pred prevzatím Tovaru o Vade Tovaru vedel, resp. bol na Vadu výslovne a jasne upozornený a ak bola pre Vadu Tovaru poskytnutá zľava z Kúpnej ceny Tovaru, Vady Tovaru vznikli v Záručnej dobe v dôsledku opotrebenia Tovaru spôsobeného nesprávnym či nadmerným používaním Tovaru, boli porušené ochranné plomby na Tovare, Vady Tovaru boli spôsobené zásahom neoprávnenej osoby do Tovaru alebo jeho súčastí, ak sa Tovar reklamuje po uplynutí Záručnej doby alebo inej lehoty, v rámci ktorej si má Tovar uchovať svoje špecifické vlastnosti(dátum spotreby alebo doba minimálnej trvanlivosti).
  15. Obchodník nenesie zodpovednosť za Vady, pre ktoré bol Tovar predávaný za nižšiu cenu.
  16. Spotrebiteľ je povinný vykonať prehliadku tovaru pri prevzatí Tovaru. Pokiaľ tak neučiní, môže uplatniť nároky z vád zistených pri tejto prehliadke, len keď preukáže, že tieto vady mal Tovar už v čase prevzatia Tovaru.
  17. Spotrebiteľ prevzatím Tovaru a dodacieho listu, potvrdzuje bezvadnosť množstva, kvality, akosti, dátumu spotreby a dátumu minimálnej trvanlivosti Tovaru.
  18. Spotrebiteľ je povinný uskladňovať zakúpený Tovar podľa inštrukcií výrobcu na obale, alebo spôsobom obvyklým a primeraným pre daný druh Tovaru. Reklamácia nebude uznaná, ak Spotrebiteľ preukázateľne nedodržal inštrukcie výrobcu, alebo Vada bola zapríčinená jeho nesprávnou manipuláciou a skladovaním, používaním Tovaru v podmienkach, ktoré nezodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými vplyvmi prirodzenému prostrediu, neodborným zaobchádzaním, obsluhou, alebo zanedbaním starostlivosti o Tovar, poškodením Tovaru náhodnou skazou a náhodným zhoršením, poškodením Tovaru neodvrátiteľnými a/alebo nepredvídateľnými udalosťami, poškodením Tovaru nadmerným zaťažovaním, alebo používaním v rozpore s podmienkami uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo bezpečnostnými predpismi platnými v SR, zásahom do Tovaru k tomu neoprávnenej osoby, neodborným zásahom, poškodením pri doprave, poškodením vodou, ohňom, statickou či atmosférickou elektrinou alebo iným zásahom vyššej moci.
  19. Záruka sa nevzťahuje na Vady spôsobené bežným používaním alebo opotrebením Tovaru ako aj Vady vyskytujúce sa na tovare v čase predaja, na ktoré Kupujúci pri prevzatí Tovaru neupozornil Obchodníka alebo prepravcu.
  20. Vady potravín, vrátane ovocia a zeleniny, sa vždy považujú za neodstrániteľné.
  21. Spotrebiteľ má právo uplatniť si u Obchodníka záruku len na Tovar, ktorý vykazuje Vady, ktoré zavinil výrobca, dodávateľ alebo Obchodník, vzťahuje sa naň záruka a bol zakúpený u Obchodníka. Spotrebiteľ je povinný Reklamáciu uplatniť u Obchodníka v záručnej dobe podľa bodu 6.3. tohto Reklamačného poriadku, inak Spotrebiteľovi zaniká právo voči Obchodníkovi na bezplatné odstránenie vady.
  22. Spotrebiteľ nemá právo uplatniť záruku v prípade nepredloženia dokladu o zaplatení, dodacieho listu alebo záručného listu, príslušenstva alebo dokumentácie tovaru, ak boli Spotrebiteľovi dodané spolu s tovarom.
  23. Spotrebiteľ nemá právo uplatniť záruku na vady, o ktorých bol Obchodníkom v dobe uzatvárania zmluvy upozornený, alebo o ktorých s prihliadnutím k okolnostiam, za ktorých bola Kúpna zmluva uzatvorená, musel vedieť.
  24. Pri odstrániteľných Vadách, ktoré sú Spotrebiteľom uplatnené včas, má Spotrebiteľ právo požadovať, aby bola Vada bezplatne, riadne a včas odstránená alebo aby bola vadná vec vymenená za vec bezvadnú. Obchodník je povinný bez zbytočného odkladu Vadu odstrániť alebo vymeniť vadnú vec za bezvadnú. Obchodník je oprávnený vždy, podľa vlastného uváženia, vymeniť vadnú vec za bezvadnú. Obchodník však nie je povinný vec vymeniť, ak by mu tým vznikli neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť Vady.
  25. Pri odstrániteľnej Vade, ktorá bráni tomu, aby sa vec riadne užívala ako vec bez Vady a ktorá je Spotrebiteľom uplatnená včas, má Spotrebiteľ právo na výmenu veci alebo na odstúpenie od zmluvy. Rovnaké práva má Spotrebiteľ aj v prípade, že sa na tovare po oprave opakovane vyskytne tá istá Vada, alebo, ak má tovar viac rôznych Vád.
  26. Pri neodstrániteľnej Vade, ktorá nebráni tomu, aby sa vec užívala riadne ako vec bez Vady a ktorá je Spotrebiteľom uplatnená včas,: Spotrebiteľ má právo na primeranú zľavu z ceny podľa charakteru a závažnosti Vady.
  • Lehota na uplatnenie reklamácie
  1. Spotrebiteľ je povinný uplatniť Reklamáciu bez zbytočného odkladu po zistení Vady Tovaru, najneskôr však do uplynutia Záručnej doby, inak práva Spotrebiteľa zo zodpovednosti za Vady Tovaru zaniknú.
  2. Reklamáciu Vád Tovaru, ktorý sa rýchlo kazí, musí Spotrebiteľ uplatniť najneskôr v deň nasledujúci po kúpe Tovaru, inak práva Spotrebiteľa zo zodpovednosti za Vady Tovaru zaniknú.
  3. V prípade použitého Tovaru zaniknú práva Spotrebiteľa zo zodpovednosti za Vady, ak neboli uplatnené do 24 mesiacov odo dňa prevzatia použitého Tovaru Zákazníkom alebo do doby uplynutia kratšej Záručnej doby, na ktorej sa Obchodník a Spotrebiteľ dohodli.
  • Reklamačné konanie

Na účely Zákona č. 108/2024 Z. z. v platnom znení sa Reklamačné konanie rozumie ako ,,Vytýkacie konanie‘‘.

  1. Vytýkacie konanie Tovaru, ktorý sa dá objektívne doručiť Obchodníkovi začína dňom, kedy sú splnené všetky podmienky, a to doručenie písomného uplatnenia Reklamácie od Spotrebiteľa Obchodníkovi a doručenie reklamovaného Tovaru od Spotrebiteľa Obchodníkovi.
  2. Vytýkacie konanie Tovaru, ktorý sa nedá objektívne doručiť Obchodníkovi a ktorý je pevne zabudovaný začína dňom, kedy sú splnené všetky podmienky, a to doručenie písomného uplatnenia Reklamácie od Spotrebiteľa Obchodníkovi a vykonanie obhliadky reklamovaného Tovaru treťou osobou bezodkladne, určenou Obchodníkom, ktorá o obhliadke vydá Spotrebiteľovi písomné potvrdenie.
  3. Začiatok Vytýkacieho konania je zároveň dňom uplatnenia Reklamácie. Reklamovaný tovar je nutné doručiť na poštovú adresu Obchodníkovi alebo osobne doručiť do sídla Obchodníka, ak Obchodník neurčí inak. Obchodník vydá v deň prijatia reklamácie Kupujúcemu doklad o vytknutí vady Tovaru vo vhodnej forme zvolenej Obchodníkom, napr. vo forme e-mailu alebo v písomnej podobe, v ktorom je povinný presne označiť Vady tovaru a v ktorom určí primeranú lehotu na vybavenie Reklamácie, ktorá nebude dlhšia ako 30 dní.
  4. Obchodník je povinný prijať Reklamáciu na určenom mieste, ktorým je poštová adresa, sídlo a prevádzkareň počas celej prevádzkovej doby, prípadne po písomnej či ústnej dohode so Spotrebiteľom aj mimo prevádzkovej doby. V mieste určenom na prijímanie reklamácií je Obchodník povinný zabezpečiť prítomnosť osoby poverenej vybavovať Reklamácie.
  5. Obchodník vybaví Reklamáciu bezodkladne, v odôvodnených prípadoch do 30 dní odo dňa uplatnenia Reklamácie a doručenia vadného Tovaru. Po uplynutí lehoty na vybavenie Reklamácie má Spotrebiteľ právo odstúpiť od Kúpnej zmluvy alebo právo na výmenu Tovaru za nový Tovar.
  6. Obchodník písomne (emailom, doporučenou zásielkou) oznámi výsledok Reklamácie Spotrebiteľovi iba v prípade, ak Reklamáciu a dôvody Reklamácie Obchodník zamietne. V písomnom doklade o vytknutí vady Tovaru Obchodník uvedie dôvody zamietnutia Reklamácie.
  7. Podmienky zamietnutia reklamácie
  8. V prípade, ak Spotrebiteľ uplatnil práva z vytknutia vady Tovaru aj počas 12 mesiacov od kúpy, môže Obchodník vybaviť Reklamáciu zamietnutím na základe svojho posúdenia, na zamietnutie reklamácie už nepotrebuje odborný posudok:

Posudzovateľ:

  • LUNYS, s.r.o.
  • Hlavná 4512/96
  • 059 51 Poprad
  1. V žiadnom prípade nemožno zamieňať Záručnú dobu so životnosťou Tovaru. Životnosť Tovaru (okrem druhu Tovaru ako sú potraviny, alkoholické a nealkoholické výrobky) je daná spôsobom a intenzitou používania.
  2. Náklady spojené s uplatnením práva z Vady Tovaru

Náklady spojené s uplatnením práva z Vady Tovaru nahradí iba v prípade, ak je Reklamácia oprávnená a Tovar, ktorému bola vytknutá Vada nemožno opraviť. Preto, ak vytknutie Vady Tovaru nebude zamietnuté, Obchodník je povinný nahradiť účelne vynaložené náklady súvisiace s uplatnením práva z Vady Tovaru. Náklady na doručenie Tovaru, ktorému bola vytknutá vada Obchodníkovi znáša Spotrebiteľ, náklady na doručenie tohto tovaru Spotrebiteľovi znáša Obchodník.

  1. Osobitné ustanovenia o ochrane spotrebiteľa
  2. Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na Obchodníka so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým Obchodník vybavil jeho Reklamáciu alebo ak sa domnieva, že Obchodník porušil jeho práva. Ak Obchodník odpovie na túto žiadosť zamietavo alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporov (ďalej len subjekt ,,ARS‘‘) podľa zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  3. Príslušným subjektom na ARS s Obchodníkom je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov ARS vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. Spotrebiteľ má právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov ARS sa obráti. Spotrebiteľ môže na podanie návrhu na ARS použiť platformu pre riešenie sporov online, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr . Viac informácií o ARS nájdete na webovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie https://www.soi.sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi .
  4. ARS sa netýka sporov, kde hodnota sporu neprevyšuje sumu vo výške 20,- Eur. Subjekt ARS môže od Spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie ARS.
  • Záverečné ustanovenia
  1. Tento Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou Všeobecných obchodných podmienok.
  2. Tento reklamačný poriadok nadobúda platnosť a účinnosť od 01.07.2024. Zmeny reklamačného poriadku vyhradené.

 

R E K L A M A Č N Ý     F O R M U L Á R  nájdete TU alebo vo svojom konte v kategórií Reklamácie.