Všeobecné obchodné podmienky
Všeobecné obchodné podmienky
Extra služba – dovoz ovocia, zeleniny a potravín pre domácnosti
Tieto všeobecné obchodné podmienky pre E-SHOP extra službu – dovoz ovocia, zeleniny a potravín pre domácnosti sú vydané spoločnosťou LUNYS, s.r.o., sídlo: Hlavná 4512/96, 059 51 Poprad, IČO: 36472549, DIČ: 2020019518, IČDPH: SK2020019518, zápis: Obchodný register Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 12769/P (ďalej len „LUNYS“).
- Extra služba – dovoz ovocia, zeleniny a potravín pre domácnosti
Všeobecné informácie
1.Tieto všeobecné obchodné podmienky stanovujú podmienky využívania služby označenej ako „Extra služba – dovoz ovocia, zeleniny a potravín pre domácnosti“ (ďalej len „Služba“) poskytovanej spoločnosťou LUNYS, s.r.o. (ďalej ako ,,Obchodník‘‘) upravenej na webovej stránke www.lunysdomov.sk (ďalej len „webová stránka“).
2.Služba spočíva v prezentácii tovaru Obchodníka (ďalej len „Tovar“) na webovej stránke umožňujúcej po registrácii Spotrebiteľa a jeho prihlásení vytvoriť si nákupný zoznam Spotrebiteľa obsahujúci Tovar (ďalej len „Nákupný zoznam“), a v dodaní (a kúpe) Tovaru. Tovar prezentovaný na webovej stránke nepredstavuje záväznú ponuku na kúpu Tovaru v zmysle právneho poriadku Slovenskej republiky.
3.Službu je oprávnená využiť len fyzická osoba, ktorá dovŕšila vek 18 rokov, vyjadrila súhlas s týmito VOP a riadne sa zaregistrovala na cez Callcentrum Obchodníka alebo na webovej stránke (ďalej len „Spotrebiteľ“). Spotrebiteľom nie je právnická osoba, fyzická osoba – podnikateľ, ani fyzická osoba mladšia ako 18 rokov. Obchodník si vyhradzuje právo odmietnuť dodanie Tovaru, ktoré vzhľadom na všetky okolnosti nebolo urobené pre domácnosť alebo fyzickú osobu.
Uzatvorenie zmluvy
4.Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností, kúpna zmluva na Tovar medzi spoločnosťou LUNYS, s.r.o. ako Obchodníkom a Spotrebiteľom, ako kupujúcim, je v rámci Služby uzatvorená vždy prevzatím Tovaru Spotrebiteľom a zaplatením kúpnej ceny, ku ktorej dochádza po dodaní Tovaru podľa Nákupného zoznamu Zákazníka a jeho prezretí na mieste určenom Spotrebiteľom („zmluva uzavretá mimo prevádzkových priestorov Obchodníka“ alebo iba „zmluva“). Odmietnutie Tovaru Spotrebiteľom v mieste dodania Tovaru nemá pre Spotrebiteľa žiaden následok a neznamená napr. odstúpenie od zmluvy.
5.Spotrebiteľ vytvorením a potvrdením Nákupného zoznamu uskutočňuje návrh na dodanie Tovaru nachádzajúceho sa na webovej stránke. Do okamihu potvrdenia objednávky Spotrebiteľa nemôže byť žiadny z úkonov Obchodníka považovaný za akceptáciu takéhoto návrhu, pričom dostupnosť Tovaru nachádzajúceho sa na webovej stránke je viazaná na aktuálne skladové zásoby konkrétnej prevádzkarne Obchodníka. Obchodník dostupnosť Tovaru negarantuje.
- Registrácia Zákazníka
Registračný formulár
1.Vytvorenie Nákupného zoznamu, objednanie dodania Tovaru z Nákupného zoznamu a následná kúpa Tovaru je možná len, ak Spotrebiteľ náležite a správne (riadne) uvedie registračné údaje pri registrácii cez Callcentrum Obchodníka alebo webovú stránku pre budúce vytvorenie Nákupného zoznamu a objednanie dodania Tovaru, t.j. meno a priezvisko Spotrebiteľa, presnú adresu dodania, telefónne číslo, e-mailovú adresu (ktorá bude neskôr použitá ako prihlasovacie meno), heslo a potvrdenie, že sa Spotrebiteľ oboznámil s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, Reklamačným poriadkom, Pravidlami ochrany súkromia a cookies a jeho súhlas so znením oboch týchto dokumentov (ďalej len „Registrácia“).
2.Spotrebiteľ je povinný pri Registrácii uvádzať len údaje, ktoré sú aktuálne, pravdivé, presné a úplné. Po zadaní registračných údajov klienta na webovej stránke alebo cez Callcentrum, bude zákazníkovi najneskôr do 12 hodín doručený aktivačný link na e-mailovú adresu uvedenú pri registrácii. Potvrdením aktivačného linku a nastavením si svojho vlastného hesla, je možné sa do objednávacieho systému prihlásiť pomocou prihlasovacieho meno – registrovaný e-mail a pomocou zvoleného hesla. (ďalej len „Účet“).
3.V prípade, že zákazník odošle alebo uvedie registračné údaje s uvedením miesta doručenia, ktoré nie je aktuálne pokryté, Obchodník si vyhradzuje právo nezaslať aktivačný link podľa vyššie uvedeného postupu a uchová registračné údaje a to do doby, kedy bude miesto doručenia pridané do pokrytia Obchodníka. Následne bude zákazník telefonicky informovaný o možnosti dokončenia registrácie a zaslania aktivačného linku pre tento účel, s čím môže vyjadriť súhlas.
4.Obchodník nie je zodpovedná za následky:
- a) uvedenia falošných alebo neúplných údajov počas Registrácie alebo ich neaktualizovanie Spotrebiteľom,
- b) sprístupnenia prihlasovacieho mena a hesla tretím osobám Spotrebiteľom.
5.Zánik a zrušenie Účtu
Zákazník môže zrušiť Účet z akéhokoľvek dôvodu, a to prostredníctvom Zákazníckej linky. Obchodník má právo kedykoľvek zrušiť Účet Spotrebiteľa aj bez uvedenia dôvodov alebo informovania Spotrebiteľa, ak má Obchodník dôvodné podozrenie, že:
- a) Spotrebiteľ porušuje VOP alebo ustanovenia právnych predpisov,
- b) Spotrebiteľ vykonáva činnosti, ktoré môžu znamenať neoprávnený zásah do štruktúry webovej stránky, do ktorej nemá Spotrebiteľ riadny prístup, alebo ak Spotrebiteľ svojím zásahom ohrozuje fungovanie webovej stránky, bez ohľadu na spôsob a techniku neoprávneného zásahu.
6.Registrácia zaniká smrťou Spotrebiteľa alebo skončením poskytovania Služby Obchodníka. Zánikom alebo zrušením Registrácie nie sú dotknuté ustanovenia všeobecných obchodných podmienok, ktoré vzhľadom na svoju povahu a podstatu trvajú aj po zániku alebo zrušení Registrácie.
III. Webová stránka
Autorské práva
1.Vlastníkom a prevádzkovateľom webovej stránky je spoločnosť LUNYS, s.r.o., ktorá je v súlade s príslušnými zákonmi upravujúcimi práva duševného vlastníctva, najmä zákonom č. 185/2015 Z. z. Autorský zákon, oprávnená vykonávať práva duševného vlastníctva vzťahujúce sa na webovú stránku, vrátane jej obsahu, vizualizácie, dizajnu, všetkých vyobrazení, ako aj všetkých databáz tvoriacich jej obsah.
2.Fotografie Tovaru zobrazeného na webovej stránke majú ilustračný charakter, používajú sa výlučne na prezentáciu Tovaru a môžu sa mierne líšiť od skutočného Tovaru. Fotografie a popis pod jednotlivým Tovarom dodávajú výrobcovia, dodávatelia alebo Obchodník.
3.Všetky informácie uvedené na webovej stránke, vrátane ochranných známok, fotografií, popisov a aplikácií sú chránené zákonom. Každé ich nepovolené použitie, či už úplné alebo čiastočné, predstavuje porušenie zákona.
Technické požiadavky
4.Na využívanie Služby na webovej stránke musí koncové zariadenie Spotrebiteľa spĺňať nasledovné požiadavky: širokopásmové pripojenie k internetu, internetový prehliadač, ktorý podporuje CCS a JavaScript, aktivovaná podpora cookies, aktivovaná podpora vyskakovacích okien, operačný systém a aktívna e-mailová adresa.
Používanie a spravovanie Webovej stránky
5.Spotrebiteľ, ako aj akákoľvek iná osoba, je povinný používať webovú stránku v súlade s jej účelom a všeobecnými obchodnými podmienkami, ako aj v súlade s dobrými mravmi a právnymi predpismi právneho poriadku Slovenskej republiky, a zároveň je povinný zdržať sa činností, ktoré môžu narušiť jej správne fungovanie. Spotrebiteľ, ako aj akákoľvek iná osoba, nesmie najmä:
- a) poškodzovať dobrú povesť Obchodníka, ani práva tretích osôb,
- b) narúšať používanie webovej stránky, brániť používaniu webovej stránky iným Spotrebiteľom,
- c) zasahovať do obsahu, bezpečnosti alebo technickej povahy webovej stránky,
- d) využívať webovú stránku na rozosielanie nevyžiadaných správ (spam) a reťazových správ,
- e) posielať vírusy na webové stránky, príp. akékoľvek iné nebezpečné alebo škodlivé programy,
- f) vytvárať falošné správy za účelom falšovania identity Spotrebiteľa,
- g) pokúšať sa vniknúť do Účtov iných Spotrebiteľov,
v opačnom prípade je Obchodník oprávnený zrušiť Účet príslušného Spotrebiteľa. Spotrebiteľ je v celom rozsahu zodpovedný za všetky úkony, ktoré budú vykonané prostredníctvom jeho Účtu na webovej stránke. Spotrebiteľ je povinný bez zbytočného odkladu informovať Obchodníka o akomkoľvek podozrení zo zneužitia jeho hesla (Účtu) treťou osobou. V prípade odôvodnenej obavy je Obchodník oprávnený príslušný Účet zablokovať, prípadne vyzvať Spotrebiteľa k zmene jeho prihlasovacieho hesla.
6.Obchodník bude pravidelne vykonávať činnosti na zlepšenie kvality fungovania webovej stránky. Pri používaní webovej stránky môže dôjsť k chybám alebo technickým problémom. V takomto prípade by mal Spotrebiteľ takúto situáciu nahlásiť Obchodníkovi prostredníctvom HELPDESK spoločnosti LUNYS, s.r.o. na adrese: helpdesk@lunys.sk (ďalej len „Zákaznícka linka“). Obchodník následne vykoná všetky úkony smerujúce k obnoveniu správneho fungovania webovej stránky.
7.Obchodník si vyhradzuje právo dočasne obmedziť prístup Spotrebiteľa (úplne alebo čiastočne) k webovej stránke s cieľom technicky ju zdokonaliť, vykonať jej údržbu alebo ju aktualizovať, a to aj bez akéhokoľvek predchádzajúceho upozornenia zaslaného Spotrebiteľovi.
8.Obchodník nezodpovedá za akúkoľvek škodu alebo ušlý zisk, ktorý vznikol Spotrebiteľovi priamo alebo nepriamo v dôsledku:
- a) prerušenia fungovania webovej stránky,
- b) neoprávneného zásahu Spotrebiteľa alebo akýchkoľvek tretích osôb do webovej stránky,
- c) nezlučiteľnosti webovej stránky s koncových hardvérom alebo softvérom Spotrebiteľa alebo pripojením k
internetu,
- d) technických problémov, vrátane chýb a zlyhania pripojenia webovej stránky.
- Cena Tovaru
Orientačná cena
1.Cena Tovarov na webovej stránke je uvádzaná v mene EUR vrátane príslušnej dane z pridanej hodnoty, pričom táto cena je len orientačná a v čase dodania Tovaru sa môže líšiť od ceny toho istého Tovaru uvedenej na webovej stránke v čase potvrdenia Nákupného zoznamu, ktorý bol zaslaný (ďalej len „Orientačná cena“).
Dôvod Orientačnej ceny je nasledovný:
- menšie rozdiely vo váhe voľne predávaného Tovaru, pričom maximálne odchýlky vo váhe sú uvedené v článku VI, bod 1. týchto VOP, alebo dodanie Náhradného tovaru namiesto nedostupného Tovaru.
2.Cena za tovar je uvádzaný už vrátane ceny za prepravu tovaru.
3.Ak je cena dodaného Tovaru (ďalej len „Cena“) vyššia ako Orientačná cena, Spotrebiteľ má právo odmietnuť kúpu takéhoto Tovaru priamo pri jeho dodaní. Cena Tovaru, ktorý bol odmietnutý, nebude stiahnutá z účtu Spotrebiteľa vedeného v banke, a to aj keď boli takéto údaje zadané pred dodaním Tovaru prostredníctvom platby v režime on-line.
4.Obchodník doručí zákazníkovi potvrdený Doklad o kúpe, na e-mailovú adresu Spotrebiteľa určenú pri registrácii po dodaní tovaru, ktorý Spotrebiteľ potvrdil a prevzal. Doklad o kúpe obsahuje:
- a) obchodné meno spoločnosti LUNYS, s.r.o., sídlo, IČO a zápis v obchodnom registri,
- b) dátum predaja,
- c) názov a množstvo Tovaru,
- d) Cenu jednotlivého Tovaru a celkovú Cenu, ktorú Zákazník zaplatil (ďalej len „Doklad o kúpe“).
5.Odoslaním objednávky Spotrebiteľ prejavuje svoj súhlas so zaslaním Dokladu o kúpe v elektronickej forme na e-mailovú adresu Spotrebiteľa.
6.V prípade, že Spotrebiteľ požaduje listinné vyhotovenie Dokladu o kúpe, môže o tejto požiadavke kontaktovať call-centrum spoločnosti LUNYS, s.r.o. prostredníctvom e-mailovej adresy alebo telefónneho čísla uvedeného v kontaktoch a jeho požiadavke bude následne vyhovené.
7.Počas prevzatia je Spotrebiteľ povinný si tovar riadne skontrolovať a v prípade, že požaduje niektoré položky vrátiť, odovzdá ich priamo šoférovi a ten zmenu vykoná priamo v tablete, opraví sa tak DL a Spotrebiteľ platí iba zato, čo prevzal.
Minimálna objednávka a doobjednávka
8.V prípade, že objednávka je nižšia ako 30 eur bude Spotrebiteľovi účtovaný poplatok 5€ za dopravu. K vytvorenej objednávke, je následne možné dodatočne vytvoriť „doobjednávku“, na ktorú sa nevzťahuje minimálna suma objednávky.
Platobné podmienky
9.Spotrebiteľ môže využiť nasledovný spôsob platby:
- a) Úhrada pri dverách Spotrebiteľa – prostredníctvom nasledovných platobných kariet: Visa, Visa Electron, MasterCard a Maestro.
- b) Úhrada pri dverách Spotrebiteľa – prostredníctvom hotovostnej platby,
- c) Stravenkové platobné karty Callio Gastro, Doxx karta, Ticket Restaurant Edenred, Up Slovensko.
10.V prípade zamietnutia transakcie pri platbe za tovar, Obchodník je oprávnený odmietnuť odovzdanie tovaru na mieste doručenia.
11.Obchodník si vyhradzuje právo neakceptovať iné spôsoby platby za dodaný tovar ako je uvedené vyššie.
- Dodanie Tovaru
Nákupný zoznam, objednanie dodania a balenia
1.Po úspešnej Registrácii sa môže Spotrebiteľ prihlásiť na svoj Účet na webovej stránke, a to zadaním svojho prihlasovacieho mena a hesla. Prihlasovacie meno a heslo sú dôverné. 2.Spotrebiteľ je zodpovedný za všetky úkony tretej osoby vyplývajúce zo zverejnenia alebo sprístupnenia prihlasovacieho mena a hesla tretej osobe. Po prihlásení Spotrebiteľ môže využívať všetky aktuálne dostupné funkcie Služby, a to najmä vytvorenie Nákupného zoznamu a objednanie dodania Tovaru uvedeného v príslušnom Nákupnom zozname. Obchodník zašle Spotrebiteľovi potvrdenie prijatej objednávky na jeho e-mailovú adresu, ktorú Spotrebiteľ zadal pri Registrácii.
3.Spotrebiteľ môže vytvoriť Nákupný zoznam kedykoľvek, 24 hodín denne, 7 dní v týždni. 4.Obchodník nedodáva objednaný Tovar v dňoch 1. januára, na Veľkonočnú nedeľu, 24. decembra, 25. decembra a 26. decembra. Po predchádzajúcom oznámení zverejnenom na webovej stránke si Obchodník vyhradzuje právo určiť ďalšie dni, kedy dodanie Tovaru nebude vykonávané, okrem dní uvedených v predchádzajúcej vete.
5.Ak Spotrebiteľ má záujem o dodanie Tovaru nasledovný deň, potvrdenie Nákupného zoznamu musí vykonať najneskôr do 23:30 (pre Nitru a okolie do 30km najneskôr do 21:00) predchádzajúceho dňa. To isté platí v prípade zmeny alebo zrušenia dodania Tovaru alebo spôsobu balenia podľa nižšie uvedeného odseku.
6.V prípade, že Spotrebiteľ chce zrušiť objednávku, ktorá bola potvrdená systémom Obchodníka, je potrebné kontaktovať Callcentrum spoločnosti LUNYS, s.r.o. alebo helpdesk spoločnosti LUNYS, s.r.o. do 23:30 (pre Nitru a okolie do 30km najneskôr do 21:00) predchádzajúceho dňa.
7.V prípade objednania dodania Tovaru na váhu si Obchodník vyhradzuje právo dodať Tovar, ktorého váha sa odlišuje od váhy špecifikovanej v Nákupnom zozname, pričom daný rozdiel nesmie byť väčší ako +/- 15 % v závislosti od typu tovaru. Ak pri dodaní Tovaru váhový rozdiel presiahne 15 %, Spotrebiteľ má právo odmietnuť prevzatie takéhoto Tovaru.
8.V prípade Tovaru, ktorého Cena je stanovená v súlade s jednotkovou váhou, a ak to jeho povaha umožňuje a Zákazník si objedná počet kusov Tovaru namiesto váhy Tovaru, Objednávateľ dodá Spotrebiteľovi objednaný počet kusov. Cena bude potom stanovená podľa váhy objednaného množstva takéhoto Tovaru.
Podmienky dodania
9.Dodanie Tovaru v rámci Služby sa vykonáva v dňoch, ktoré sú Spotrebiteľovi zobrazené v časti „Dodanie tovaru“ s výnimkou, ak nie je v týchto VOP ustanovené inak. Obchodník dodáva Tovar najskôr deň nasledujúci po potvrdení objednávky, ak bol tento deň zobrazený ako najbližší možný deň doručenia. V deň doručenia bude Spotrebiteľ kontaktovaný šoférom spoločnosti LUNYS, s.r.o., ktorý si po dohode so Spotrebiteľom upresní čas doručenia tovaru. Obchodník sa zaväzuje vynaložiť všetko úsilie, ktoré je možné od nej spravodlivo požadovať, aby vykonala dodanie Tovaru v dohodnutý deň a v dohodnutom čase.
10.Obchodník nenesie zodpovednosť za omeškanie dodania spôsobené vyššou mocou alebo inými nepredvídateľnými, neodvrátiteľnými a nezavinenými udalosťami (napr. havárie, zápchy na cestách, živelné udalosti a pod.).
12.Dodanie je možné uskutočniť len tým Spotrebiteľom, ktorých dodacia adresa sa nachádza v oblasti pokrytej prevádzkou Obchodníka v rámci Služby. Tovar bude doručený pred rodinný dom, bytový dom, ostatné budovy na bývanie (detské domovy, študentské domovy, domovy dôchodcov a pod.) a polyfunkčné budovy Spotrebiteľa, ktorej adresa bola uvedená ako miesto dodania.
13.Spotrebiteľ je povinný informovať doručujúceho šoféra o všetkých okolnostiach, ktoré môžu mať vplyv na čas, miesto a spôsob doručenia.
14.Obchodník si vyhradzuje právo odmietnuť dodanie Tovaru uvedeného v Nákupnom zozname, ak má dôvodné podozrenie, že Tovar bol objednaný v rozpore s týmito VOP.
15.Obchodník si vyhradzuje možnosť skontrolovať vek osoby preberajúcej Tovar v mieste dodania. Ak osoba nedovŕšila vek 18 rokov a Tovar nemôže prevziať iná osoba, LUNYS odmietne odovzdanie Tovaru takejto osobe. Spotrebiteľ môže poveriť na prevzatie Tovaru v mieste dodania Tovaru iba osobu vo veku 18 rokov a staršiu. Ak táto osoba nespĺňa stanovenú podmienku, Objednávateľ jej odmietne Tovar odovzdať (najmä v prípadoch, ak ide o dodanie Tovaru, ktorého predaj je limitovaný dosiahnutím zákonom stanovenej vekovej hranice 18 rokov (osobitne pri dodaní alkoholických nápojov a/alebo tabakových výrobkov).
16.Preberajúci Spotrebiteľ svojim podpisom DL v elektronickom zariadení šoféra potvrdzuje prevzatie tovaru ako aj súhlas s doručeným množstvom, druhom a kvalitou tovaru.
Možnosť osobného odberu
17.V prípade, že Spotrebiteľ zvolí spôsob doručenia ako – osobný odber, Tovar, ktorý bol zadaný v objednávke bude nachystaný a pripravený na vyzdvihnutie v termíne a čase, ktorý si zvolí Spotrebiteľ, na odbernom mieste – LUNYS, s.r.o., Most pri Bratislave 812, Senec alebo LUNYS, s.r.o., Hlavná 5626/98, Poprad.
18.Tovar je potrebné prevziať vo zvolenom čase, inak bude objednávka zrušená.
19.Spotrebiteľ má možnosť tovar skontrolovať a prípadne nezhody vyriešiť priamo na mieste. Spotrebiteľ za tovar zaplatí pri prevzatí v Pokladni kartou alebo stravenkovou kartou alebo kartou online vopred prostredníctvom platobnej brány.
20.Zaplatením za tovar Spotrebiteľ súhlasí s dodaným tovarom a jeho kvalitou.
Dodanie náhradných položiek
21.Obchodník nezaručuje dostupnosť Tovaru prezentovaného na webovej stránke. Ak Tovar, dodanie ktorého si Zákazník objednal, nie je dostupný, Objednávateľ je oprávnený ponúknuť Spotrebiteľovi náhradný Tovar, ktorého vlastnosti a cena sú obdobné alebo rovnaké ako cena Tovaru, ktorého dodanie si Spotrebiteľ objednal, a ktorý nebol dostupný (ďalej len „Náhradný tovar“). Pri dodaní Tovaru bude Náhradný tovar odlíšený od Tovaru, ktorého dodanie si Spotrebiteľ objednal.
22.Spotrebiteľ má právo odmietnuť prevzatie celého Náhradného tovaru, ako aj jeho časti. Cena Tovaru, ktorý nebol Spotrebiteľom prevzatý, nebude započítaná do celkovej platby za Tovar.
23.Ak sa v dohodnutom čase dodania Spotrebiteľ nenachádza na adrese dodania, ktorú uviedol, bude ho spätne kontaktovať Callcentrum spoločnosti LUNYS, s.r.o. a informovať ho o najbližšom možnom termíne závozu.
24.Ak bola neprítomnosť Spotrebiteľa len dočasná a Doručovateľ sa ešte nachádza v blízkosti miesta dodania, Spotrebiteľ môže kontaktovať Zákaznícku linku a požiadať, aby Doručovateľ Tovar Spotrebiteľovi dodal v dohodnutom náhradnom termíne.
25.Ak bude opakované doručenie možné v daný deň, bude po obojstrannej dohode vykonané dodanie v novom čase. Ak sa Doručovateľ nenachádza v blízkosti miesta dodania a dodanie v daný deň nie je možné, Spotrebiteľ bude kontaktovaný Callcentrom spoločnosti LUNYS, s.r.o. s cieľom dohodnutia náhradného termínu doručenia tovaru. V prípade odmietnutia náhradného termínu doručenia tovaru zo strany Spotrebiteľa, bude objednávka zrušená.
26.Obchodník si vyhradzuje právo odmietnuť vykonať ďalšie dodania Spotrebiteľovi, ktorý si 3x (trikrát) alebo viac v jednom kalendárnom mesiaci objednal dodanie Tovaru a ani raz sa nenachádzal na určenom (dohodnutom) mieste a v určenom čase dodania Tovaru, alebo ak si Spotrebiteľ 3x (trikrát) alebo viac v jednom kalendárnom mesiaci z doručeného Tovaru nevybral nijaký Tovar.
VII. Odstúpenie od zmluvy
Podmienky a dôsledky odstúpenia
1.Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru. Pri uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy je Spotrebiteľ povinný informovať Obchodníka o svojom rozhodnutí odstúpiť od zmluvy jednoznačným vyhlásením zaslaným na e-mailovú adresu objednavkypp@lunys.sk pre prevádzku Poprad a objednavky@lunys.sk pre prevádzku Most pri Bratislave alebo na korešpondenčnú adresu: LUNYS, s.r.o., sídlo: Hlavná 4512/96, 059 51 Poprad. Na tento účel Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy, ktorý tvorí prílohu č. 1 týchto VOP. Lehota na odstúpenie od zmluvy je zachovaná, ak Spotrebiteľ zašle oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy predtým, ako uplynie lehota na odstúpenie. Po doručení odstúpenia od zmluvy, t.j. po vyplnení vzorového formulára a odoslaní Tovaru na hore uvedenú adresu, bude Spotrebiteľovi vrátená kúpna Cena Tovaru. Odstúpenie od zmluvy zakladá povinnosť Spotrebiteľa v 14 dňovej lehote na vlastné náklady vrátiť Tovar v rovnakom stave ako pri kúpe (nepoškodený, nerozbalený a úplný). Tovar, ktorý je výrobcom chránený proti otvoreniu, nesmie byť vrátený po odstránení ochranného balenia alebo ochranného označenia, v opačnom prípade vznikne Obchodníkovi nárok na náhradu škody alebo nárok na vydanie bezdôvodného obohatenia.
2.Keďže po odstúpení od zmluvy nie je možné odstúpiť od služby dopravy (vykonanej pri dodaní tovaru), ktorá bola Spotrebiteľovi poskytnutá, znáša náklady za službu Spotrebiteľ. Peniaze (kúpna cena alebo jej časť okrem nákladov na prepravu a dopravu) budú Spotrebiteľovi vrátené bez zbytočného odkladu na bankový účet Spotrebiteľa, cez ktorý bola realizovaná platba za Tovar, a to najneskôr do 14 dní odo dňa, kedy bolo Obchodníkovi doručené oznámenie o odstúpení od zmluvy.
3.Spotrebiteľ dostane Cenu vráteného Tovaru späť po riadnom splnení všetkých podmienok odstúpenia od zmluvy. Pri výpočte sumy, ktorá sa má vrátiť, sa použije suma uvedená v Doklade o kúpe. Obchodník je povinný prevziať Tovar späť a vrátiť Spotrebiteľovi Cenu zaplatenú za Tovar.
Základná lehota
Zákazník má právo odstúpiť od zmluvy a vrátiť Tovar nadobudnutý prostredníctvom Služby aj bez uvedenia dôvodu najneskôr do 14 dní odo dňa prevzatia Tovaru.
Právo odstúpiť od zmluvy sa nevzťahuje na:
- Tovar uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov, a ktorého ochranný obal bol po dodaní porušený,
- Tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze.
VIII. Zodpovednosť za vady,reklamácie – vytýkacie konanie, záruka
1.Dodaný Tovar bude mať kvalitatívne vlastnosti dohodnuté v kúpnej zmluve, ustanovené príslušnými právnymi predpismi a normami, prípadne vlastnosti obvyklé.
2.Nároky Spotrebiteľa z vád Tovaru vrátane spôsobu vyriešenia reklamácie – vytýkacieho konania sa riadia príslušnými všeobecnými záväznými predpismi, ktorým podlieha vzťah medzi Obchodníkom a Spotrebiteľom.
3.Bližšie podmienky zodpovednosti za vytknutie vady dodaného Tovaru, ako aj spôsob uplatnenia vytýkacieho konania, reklamačné lehoty, nároky z vád Tovaru sú podrobne upravené v reklamačnom poriadku Obchodníka. Uzatvorením kúpnej zmluvy Spotrebiteľ výslovne potvrdzuje, že sa s týmto reklamačným poriadkom pred uzatvorením kúpnej zmluvy podrobne oboznámil. Na reklamačný poriadok bol Spotrebiteľ dostatočným spôsobom pred uzatvorením kúpnej zmluvy upozornený a mal možnosť sa s ním v plnom rozsahu znenia oboznámiť.
4.Obchodník nezodpovedá za vady Tovaru vzniknuté po prechode nebezpečenstva škody veci bez zavinenia Obchodníka, za vady vzniknuté mechanickým poškodením, bežným opotrebovaním alebo v dôsledku nesprávneho zachádzania, skladovania, užívania, ako aj za vady spôsobené Spotrebiteľom alebo treťou osobou.
- Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov
1.Alternatívne riešenie spotrebiteľských sporov (ARS) je postup zameraný na dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi spotrebiteľom a podnikateľom (obchodníkom) a na predchádzanie vzniku súdnych sporov medzi týmito dvoma subjektmi. V prípade, ak je Zákazník nespokojný s výsledkom svojej žiadosti o nápravu a pokus o vyriešenie sporu s LUNYS bol bezvýsledný, má právo podať návrh príslušnému subjektu alternatívneho riešenia sporov, ktorým je v tomto prípade napr. Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia má k dispozícii všetky potrebné informácie o alternatívnom postupe, ktorým môže Spotrebiteľ prípadný spor riešiť. Viac informácií o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov nájdete na webovej stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie: https://www.soi.sk/sk/Alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi.
- Kontakt
1.V prípade akýkoľvek otázok, pochybností, názorov alebo pripomienok nás kontaktujte cez Callcentrum pre prevádzku Poprad na tel. č.: +421 915 884 940, Callcentrum pre prevádzku Most pri Bratislave na tel. č.: +421 908 706 050.
- Ochrana osobných údajov
1.Spracovanie osobných údajov sa riadi dokumentom ,,Informácie o spracovaní osobných údajov‘‘, ktorý je zverejnený na webovej stránke e-shopu Obchodníka.
XII. Záverečné ustanovenia
- Názov a hlavná charakteristika Tovaru, ktorý Obchodník v rámci e-shopu ponúka, je uvedená pri konkrétnom Tovare.
2.Zmluvné strany si môžu akúkoľvek písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty, pričom Spotrebiteľ doručuje písomnosti na e-mailovú adresu uvedenú v týchto všeobecných obchodných podmienkach a Obchodník na emailovú adresu uvedenú v zákazníckom účte príp. v objednávke.
3.Orgánom dohľadu sú orgány štátnej správy na úseku verejného zdravotníctva, štátna veterinárna a potravinová správa nad ponukou a predajom potravín, Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Prešovský kraj nad ponukou a predajom Tovaru a poskytovaním služieb.
4.Príslušným subjektom na ARS je Slovenská obchodná inšpekcia so sídlom P.O.BOX 29, Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava a webová stránka www.soi.sk, kde sú k dispozícií všetky informácie ohľadom ARS ako aj formulár pre podanie návrhu na začatie alternatívneho riešenia spotrebiteľského sporu. Spotrebiteľ má právo voľby subjektu na riešenie ARS, na ktorého sa obráti. Spotrebiteľ môže použiť na riešenie svojho spotrebiteľského sporu aj online platformu, ktorá je dostupná na webovej stránke http://ec.europa.eu/consumers/odr .
5.Na práva a povinnosti, týmito VOP neupravené, sa vzťahujú príslušné ustanovenia právnych predpisov platných a účinných na území Slovenskej republiky. Všetky spory vyplývajúce zo Služby, pokiaľ strany nedosiahnu zmier, bude riešiť príslušný súd Slovenskej republiky.
6.Kúpnu zmluvu je možné uzatvoriť v slovenskom jazyku, prípadne aj v iných jazykoch, ak to nebude dôvodom k nemožnosti jej uzatvorenia.
7.Pre konkrétnu kúpnu zmluvu sú tieto všeobecné obchodné podmienky platné v znení účinnom ku dňu uzatvorenia kúpnej zmluvy.
8.Prílohou týchto všeobecných obchodných podmienok je vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy.
9.Prílohou týchto všeobecných obchodných podmienok je reklamačný poriadok (vytýkacie konanie).
10.Obchodník si vyhradzuje právo zmeniť tieto všeobecné obchodné podmienky. Zmeny nesmú porušovať alebo obmedzovať práva Spotrebiteľa vyplývajúce z Nákupných zoznamov a objednaní dodania vykonaných pred vstupom takýchto zmien do platnosti. Zmeny týchto všeobecných obchodných podmienok budú platné odo dňa ich zverejnenia na webovej stránke. Obchodník môže oznámiť zmeny všeobecných obchodných podmienok aj zaslaním oznámenia Spotrebiteľovi prostredníctvom elektronickej pošty, vrátane odkazu na text zmenených všeobecných obchodných podmienok. V prípade, že Spotrebiteľ nesúhlasí so zmenou všeobecných obchodných podmienok, je oprávnený zrušiť svoj Účet na webovej stránke, inak platí, že súhlasí so zmenenými všeobecnými obchodnými podmienkami.
Tieto všeobecné obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňa 01.07.2024.
Príloha č. 1 k VOP
VZOROVÝ FORMULÁR NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
(vyplňte a zašlite tento formulár len v prípade, že si želáte odstúpiť od zmluvy)
Spoločnosti LUNYS, s.r.o., sídlo: Hlavná 4512/96, 059 51 Poprad, IČO: 36472549, DIČ: 2020019518, IČDPH: SK2020019518, zápis: Obchodný register Okresného súdu Prešov, oddiel: Sro, vložka č. 12769/P týmto oznamujem (oznamujeme), že odstupujem (odstupujeme) od kúpnej zmluvy na dodanie tohto tovaru:
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Dátum objednania/dátum prijatia …………………………………………………..
Meno a priezvisko spotrebiteľa/spotrebiteľov* ………………………………………………………………………………………..
……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Adresa spotrebiteľa/spotrebiteľov ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
Podpis spotrebiteľa/spotrebiteľov* ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..
(iba ak sa tento formulár podáva v listinnej podobe)
Dátum a miesto ……………………………………………………..
* Nehodiace sa prečiarknite.
Formulár Odstúpenia od zmluvy prosím zasielajte výhradne na uvedenú adresu:
poštová adresa: LUNYS, s.r.o., sídlo: Hlavná 4512/96, 059 51 Poprad, Slovenská republika
elektronicky na e-mailovú adresu objednavkypp@lunys.sk pre prevádzku Poprad a objednavky@lunys.sk pre prevádzku Most pri Bratislave